090730

Idag blev det ingen sovmorgon eftersom jag skulle vara på sjukhuset för en liten undersökning kl 9.15. Var tänkt att M och Melvin skulle med och göra hörseltest samtidigt (det är drop-in) men M var så trött så de stannade hemma. M är lite orolig över att Melvin ska bli ledsen och skrika/gråta och att folk ska kolla snett på honom...

Undersökningen gick snabbt och bra. Kollade av hemma och läget var under kontroll så jag passade på att åka till Tornby för att fixa lite ärenden. Kändes helskumt att vara själv! Var bland annat in på MQ. De har fått in en massa höstnyheter och jag köpte två fina tröjor till mig och även en snygg t-shirt till M :)

Vi har varit till BVC efter lunch och nu väger Melvin 3800 gram. Han var dock väldigt hungrig och hade han ätit innan så skulle han säkerligen vara uppe i födelsevikt igen!
1 Anonym:

skriven

Problemet är ju egentligen om han vill äta och jag varken har bröst eller ersättning.

2 Anonym:

skriven

Ni ska aldrig tänka så,människor runt ikring tänker inte så..det är föräldern som tror att bara mitt barn skriker lever om osv.Bli inte svettig och orolig,det är fullt normalt;)Ni är toppen föräldrar till eran lilla goding,tvivla aldrig på det;)KRAMAR

3 Elin:

skriven

Meh, vem ar det stors om en 7 dagars baby grater lite?? Ingen! Tro mig, man blir svettig av en 2 aring som slanger sig ock gall skriker i mat affaren... ;-) Tycker det ar annu mer konstigt att du kunde komma ivag sa pass lange (och inte tog med dig Melvin) om du nu ammar?? Kommer ihag att jag ammade 24/7 i allfall tva veckor... (kandes det som)

4 Anette:

skriven

Elin: Jag ammar men det är inte tillräckligt så efter varje amning får han även ersättning. Just igår "hoppade vi över" en amning och M gav honom bara ersättning medan jag var borta. Det var en engångsgrej för att jag skulle hinna fixa en del men är knappast något som kommer upprepas. Men vet inte hur länge jag kommer kunna fortsätta amma eftersom det inte produceras så mycket mjölk i brösten...

Att M känner som han gör förstår jag, han är bara orolig att bli uppfattad som en dålig förälder även om han sitt allra bästa hela tiden! Tror inte han är ensam om den känslan, särskilt som nybliven förälder och när man inte är så van vid småbarn sedan förut :)

5 Tessan:

skriven

Anette, du ska inte känna dig dum för att du var borta lite längre och han fick en omgång bara ersättning! Det gör inget när ni ändå ger honom ersättning efter amningen och din mjölk sinar. Det är bara bra för både M och M att vara lite själva med. Och speciellt för dig med! Om du nu slutar amma snart så passa då på ibland att ta lite egentid samt ge dem lite tid bara dem tillsammans. Så gjorde jag och det gjorde att det gick lika bra med både mamma och pappa för mina barn:) Det uppskattar både du och framförallt M sen i längden! Det är alldeles för många mammor som inte släpper sina barn till pappan själv och det gör att barnet inte vill vara själv med pappan ens sen! Och DET är jobbigt!

Vi ses sen!

6 Tessan:

skriven

Och förresten den känslan som M har att han inte vill vara själv med skrik osv. den försvinner ju fortare om han hamnar i den situationen och märker att det inte är så farligt. Och han är absolut inte ensam om den känslan! Jag tror att han är en jättebra pappa! Det ÄR en stor omställning att få barn och den får man vänja sig vid en bit i taget! Alla gör massor med "misstag" i början och det är nog meningen för det är så man "lär" sig!

7 Malin S:

skriven

Jag har varit iväg och handlat m.m flera gånger och lämnat make och barn hemma. Skönt att få vara själv en stund och bara bra att Samuel och Amy får mera tid själva. Både du och jag är superbra mammor och låt ingen få dig att tvivla på det =)

Kommentera här: