Mammas lilla hjälpreda

Ikväll var vi till Maxi och veckohandlade. Väl hemma började jag med att packa in alla frysvaror. Under tiden ville Melvin hjälpa till att packa upp. Överst i en av påsarna låg ett 12-pack med ägg. Tyvärr slant han och kartongen landade upp och ner. Fruktade det värsta men som tur var det bara fem av äggen som hade skador, varav två som det rann lite ur. Hade tänkt baka en äppelkaka i veckan så medan kvällens middag (tacopaj) stod i ugnen var det bara att slänga ihop en smet redan idag för att inte låta äggen gå till spillo. Skönt ändå att inte alla krossades och jag tror allt jag ska ta mig en liten smakbit strax...

Det är så kul nu när jag märker mer och mer hur mycket Melvin förstår av det jag säger och följer mina uppmaningar (fast ordet NEJ lyssnar vi helst inte till). Just att packa upp maten var inget jag hade bett honom om men han var väldigt duktig (förutom äggolyckan då). Tänk så fort de lär sig hur saker funkar!

Kommentera här: