Inte eniga

Snyggt vardagsporslin eller billig skit?
 
Det går inte så fort framåt för oss vad gäller huset. På ett sätt är det väl bra att inte stressa men tråkigt när vi inte får nästan nåt fixat. Vi har inte många lediga dagar tillsammans och de helger vi haft helt fria sen nyår är inte många (har dock fyllts med trevligheter som kalas och tur till Ullared samt att M var till Asien med jobbet och två helger sprack till det). M har även åkt på en massa sjukdomar sen flytten så det har också sinkat inköpen/planeringen.
 
I lördags blev det i alla fall en sväng till IKEA för lite spaning. Blev inget inköp men tror vi kanske hittat utemöbler samt ny säng till Melvin! Ett problem är dock att vi vid de flesta inköp har olika åsikter, vilket ju inte är så smidigt. Jag tyckte det superbilliga porslinet på IKEA var jättefint och skulle duga gott som vardagsporslin medan M tyckte det var fult och såg extremt billigt ut. Jag å andra sidan vill ha en dyr Tine K lampa över middagsbordet i vardagsrummet medan M tycker vi kan hitta nån billig variant. Ja ni, alla dessa val. Porslinet får jag nog släppa, verkar som vi kan få Ms mormors porslin när hon nu ska sälja sitt hus och flytta till lägenhet. Kan passa bra eftersom jag till slut köpte den där lampan jag så gärna ville ha, ska bara hämta den hos Posten!
1 AC:

skriven

Melvin kanske vill komma till farmor o farfar nån helg efter påsk så ni kan fixa och greja??

Svar: Gärna! Men skulle inte förvåna om vi båda blir sjuka då ;)
Skulle inte sagt att jag aldrig/sällan blir sjuk för idag har jag börjat bli förkyld! Ska jobba imorrn men är ledig sen...
Anette

2 Angelica:

skriven

Vi har IKEAs Arv och det är verkligen skit. Tokrepigt direkt. Inte kul, inte ens som vardagsporslin. :-(

Svar: Ajdå, verkligen inte kul. Vi har IKEAtallrikar sen förut, vet inte vad de heter men de har varit jättebra!
Blev inte att vi köpte de här ljusblå även om jag tyckte väldigt mycket om dem. Fick en vit Arabicaservis från Ms mormor som ska flytta från hus till lgh!
Anette

Kommentera här: