Shoppat i London

Har inte så bra koll men tror att det än så länge bara finns en Abercrombi & Fitch butik i Europa och det var den i London jag besökte förra fredagen.

(Vet dock att de letat lokal i Sthlm ett tag men ännu inte funnit någon bra placering samt att de har speciella krav på husets ålder och design. När vi var i Köpenhamn i sept såg jag att brevid Illum håller de på och bygger och tror det stod att butiken skulle öppna hösten 2010...)

Det var första gången jag var in i en av deras butiker och det var verkligen en speciell upplevelse! I dörren stod två väldigt  snygga killar och höll upp dörrarna. Väl inne stod en fotomodellkille med bar bringa och en tjej kom och frågade om man ville få ta ett gratis kort med modellen, jag avböjde dock ;) Inne i butiken var det svarta väggar och mörka träslag som gällde, kändes lite som ett gammalt murrigt bibliotek. Musiken skrålade, ok det var bra musik men man kunde ju knappt prata med någon och så luktade det oerhört starkt av deras parfym. När jag kollade på killkläder åt M såg jag en expedit som sprutade A&F parfym över ett ställ med jackor och fortsatte sen in i hyllan med tröjor. Butiken var sprängfylld med kunder så det verkar vara ett välfungerande koncept. Fast det måste verkligen bara vara fotomodeller som jobbade där, har sällan sett så många snygga tjejer med perfekt långt blondt hårsvall (dock lite väl smala) samt supersnygga vältränade killar på en gång. Oj, blev visst mycket text nu...

Jag köpte i alla fall denna marinblå cardigan till mig och en grå och brunrandig tröja till M som fyller nästa vecka. Lite tråkigt bara att kläderna kostar en del, faktiskt samma summa i pund som det är i Usa med dollar!!! Jaja, ville ju ha dem...

1 Fifi:

skriven

Ja, A&F-butikerna är verkligen speciella, men det gör ju bara märket ännu mer härligt. Att de inte är som alla andra butiker med tråkig musak i bakgrunden och vita väggar... :)

2 Fru Evelina:

skriven

vad fina! en bra sak med att det kostar lite mer är kanske att man ser till att använda det oftare =)?

kram!

3 Lina:

skriven

Jag var väldigt nära att beställa från deras webshop en gång... men när jag såg priset vid "kassan" avbröt jag köpet hehe

Kommentera här: