Mmmiddagsfrid

Nu har vi fått fyra leveranser av Middagsfrid och det är riktigt spännande att se vad det blir för rätter. Den här veckan var bäst tycker vi båda men förra gången var det en blomkålsgryta serverad med quinoa som M vägrade äta så han åkte och köpte sig en kebabtallrik istället (det blev många lunchlådor till mig för jag tyckte den var ok).

Tråkiga är dock när vi missar goda rätter antingen för att vi har 3-dagarskassen och det är något smarrigt i 5-dagars som utgår i våran eller som nu när det är smarrigt nästa vecka och vi bara har leveranser udda veckor. I vilket fall tycker jag ni ska testa Middagsfrid om ni funderat på det. Maten är god, det är lättlagat och ingår mycket grönsaker. Enda nackdelen är att det ibland tar lite tid att göra en del av rätterna för att man ska skala och hacka alla grönsakerna...

Veckans smarriga rätter:
Wraps med paprikakryddad färs, hummus, gräddfil och sallad
Pasta med rökt lax, fänkål och champinjoner
Rödbetor med halloumi, grönsaksris och örtsås



1 Camilla:

skriven

Det låter väldigt gott!

2 Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag:

skriven

Det ser väldigt gott ut.

3 Ninna:

skriven

Visst var det en bra vecka. Den rätten som utgick i 3-dagarskassen var minst god så den här veckan hade ni tur.

4 Rebecca:

skriven

Åhh det verkar himla smidigt med dessa matkassar.. I alla fall när inspirationen tryter, att gå och handla kan jag dock tycka är himla mysigt :)

5 Anette:

skriven

Camilla och Hanna: Det var det!



Ninna: Bra att man har tur ibland...



Rebecka: Ja det är verkligen smidigt och kul med nya rätter som man kanske inte skulle testat om man sett receptet nånstans. Gillar att handla precis som du men ibland är det skönt att slippa tänkta på det!

6 Yohanna:

skriven

Jag saknar MATLÅDOR till dörren med varm supergod mat.. som gamlingarna & andra behövande får.. fast liksom mer intressant & "modern" mat :) Maten ni får hem ser underbar ut, ungefär som Linas matkasse antar jag å många verkar uppskatta att få hem så! Men det ser alldeles för avancerat ut för en som avskyr å stå i köket (läs: jag) :/

Kommentera här: