Igår

 
M är i Vimmerby och fixar med bilen IGEN (där den stått kvar sen två veckor). Så Melvin och jag hade en egen mysdag på stan igår. Var osäker på om vi skulle besöka Bondens Marknad (näst sista gången) så jag frågade sötis om han ville till stan och jag fick svaret att han ville fika! Jaha, vad vill du ha då undrade jag. Dammsugare fick jag snabbt till svar. Han fick även välja om vi skulle cykla eller ta buss och valet föll på det senare vilket var skönt med tanke på vädret!
 
Blev lite grejer från Boställets och rabarbermarmelad (fick mersmak efter buffén i torsdags). Sen gick vi till Norins för att köpa min favoritost Hertig (varit slut på Maxi ett tag). Passerade Uni och blev sugen på att kika in en sväng och Melvin föll pladask för en liten sparbössa som stod i fönstret. Slutade med att han fick pengar och gå till kassan själv och betala, snacka om stolt kille som kom tillbaka med en egen liten kasse!
 
Gillar ju Babettes men de har inte dammsugare och eftersom vi inte hade vagnen med kände jag för att gå till ett café jag inte besökt på många år; Berget! Verkligen ett mysigt gammalt ställe med väääldigt många små rum i olika vinklar och vrår. Ett trevligt tips om ni är i stan (förutom Babettes då såklart!).
 
Avslutade kvällen på egen hand med ost och fikonmarmelad framför en chick flick på tv4 - Something borrowed. Hade ni en trevlig lödag?!
 
Älskade busunge som invigde nya theBRANDtröjan från Oii!
1 Lovisa:

skriven

Vilken mysig dag! Och kan tänka mig stoltheten när han handlade själv :-)

Svar: Ja han var nöjd och efteråt poserade han med kassen och sa mamma ta kort på mig! Sötnöt :)
Anette

2 Jonna:

skriven

Låter som ni hade en skön lördag! Själv var man ju smått seg efter båtresan med busstur hem mm. Så filmen spelades in och ska ses ikväll,dock redan sett den men så mysig film!

Svar: Ja jag gillade filmen och hade missat den sen tidigare. Perfekt att jag upptäckte den precis som den började :)Så mysigt att komma iväg på egen hand och trevligt med fräsch båt! Maten såg ju inte direkt tråkig ut och vilket fint armband du köpte :)
Anette

Kommentera här: