Ensam hemma

Hjälp va hände? Som de flesta vet försvinner tiden ibland och så har det varit den senaste tiden så bloggen har inte riktigt prioriterats. Har sparat massor av bilder på saker jag velat visa/tipsa om men så har det inte blivit av att slänga in nåt inlägg. Har äntligen köpt en ny dator så kanske kan det bli ändring på inläggsfrekvensen?
 
Just nu är jag helt ensam hemma. Melvin har precis åkt iväg med mormor och ska vara hos henne i en vecka. Jag och M har redan haft tre veckors semester. Den här veckan är det jobb för oss båda och sen är vi lediga i två veckor till. Känns så konstigt att inte har mitt energiknippe i närheten. Brukar inte vara den som blir blödig men just när han skulle åka hade jag svårt att släppa taget. Vet dock att han kommer ha det superbra hos mormor och det känns bara nyttigt för min nyblivna 5-åring att få vara iväg utan mamma och pappa.
 
Vad gäller huset så går det SAKTA men ändå framåt! Började semestern med att fynda lite på MIOs rea och sen har 5-åringens släktkalas varit en morot för att få iordning lite mer här hemma. Sitter vid min lilla kontorshörna och riktigt njuter av den och utsikten! Den här bilden togs just när vi fått upp möblerna. Har tänkt mig en tavelvägg och så ska en måttbeställd matta fixas...
 
 
1 AC:

skriven

Kul att läsa ett inlägg igen! Tyckte ni hade hunnit mycket i huset sedan sist. Snyggt blir det minsann.Femåringen kommer att ha det toppen hos mormor. Kanhända att mormor kommer att bli trött mot slutet av veckan.. men oj så gott de kommer att ha det tillsammans.

Svar: Ja vi har ringt och fått uppdatering både idag och igår och de verkar såklart ha det riktigt bra tillsammans, vilket jag inte tvivlade på. Känns bara lite tomt/naket här hemma utan honom... (mormor ska ju inte till nåt jobb så hon kan säkert vila upp sig så småningom)Tack! Ja det går framåt med huset/inredning som tur är även om det tar tid, fast det kanske är lika bra så det inte blir nåt förhastat! Ses snart - Kram
Anette

2 Emelie:

skriven

Jag brukar kika in här emellanåt och hoppas på att ett nytt inlägg och idag hände det 😊. Tiden går och familj och livet kommer emellan. Hade varit kul att se mer bilder från ert hus? Kram Emelie

Svar: Hej Emelie!Är det en Emelie jag känner eller har du hittat hit ändå?! :)
Så glad jag blir för din kommentar! Det kommer nog komma lite bilder då och då så småningom när jag känner att det ser hyfsat ut ;) Om Du har Instagram kan du kika på mitt konto "Nettansliv" och se nån liten glimt då och då...
Kram Anette
Anette

Kommentera här: